AAPG - dodajemy niestandardową mapkę
autor: Wysłane przez wiciu w pt., 15/02/2019 - 10:57Ściągamy mapkę niestandardową za pomocą UMM
Zadanie: Chcemy dodać do sewrera mapkę Cobblestone
CHarakteryzuje się ona następującymi parametramiMission Type: Extract
Team Size: BDX (6v6), FLO (12v12)
AAPG obsługuje mapki wykonane przez społeczność graczy. Służy do tego system stworzony przez develeopera o nazwie User-Made Map (UMM). Serwer posiada nawet specjalny plik konfiguracyjny odpowiedzialny za obsługę mapek społeczności (jak miło ze strony producenta gry)
Wróćmy do zadania.
Mapki do AAPG pobieramy z Warsztatu Steama.
Nasza konkretna mapka Cobblestone znajduje się pod adresem: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=383854244
ID tej mapki zawarty jest w adresie 383854244
Na serwerze mamy plik AASteamUGCManager.ini
znajdujący się w katalogu AAPG\AAGame\Config\AASteamUGCManager.ini
Edytujemy go -> szukamy sekcji: [SteamUGCManager.SteamUGCManager]
Prawdopodobnie to będzie to pierwsza sekcja w tym pliku.
Domyślnie sekcja ta składa się z przykładowych linii (fragment)
;ServerSubscribedItems=(IdString=650734225)
;ServerSubscribedItems=(IdString=650724495)
UWAGA: znak " ; " na początku linii, oznacza znak komentarza i serwer nie wykona tej komendy!
W liniach tych dodajemy własne mapki, my dodamy Cobblestone (ID jak wyżej)ServerSubscribedItems=(IdString=383854244)
Zwróćcie uwagę że usunąłem średnik z początku linii, chcę by serwer wczytał ten zasób.
Zapisuję zmiany i startuję serwer!
Podczas uruchomienia, mapka automagicznie zostanie pobrana do katalogu: AAPG\Binaries\Win32\steamapps\workshop\content
Będzie ona w postaci katalogu, gdzie nazwa katalogu pokrywać się będzie z ID Mapki AAPG\Binaries\Win32\steamapps\workshop\content\383854244
To bardzo fajne narzędzie, od teraz nie musisz się martwić z ręcznymi upddatami mapki, serwer zawsze podczas uruchomienia będzie sprawdzał, poprawność tych danych, i będzie synchronizował ze steamem wszelkie zmiany, związane z tą mapką.
Mamy już mapkę na serwerze
Dodajemy mapkę do rotacji map w grze
W tym celu, przechodzimy do katalogu: AAPG\AAGame\Config\AAGame.ini
I edytujemy plik AAGame.ini
Wyszukujemy w nim sekcję: [AAGame.AADataStore_OnlineGameSearch]
I dopisujemy naszą mapkę w postaci linii MapRotationList=FLO_Cobblestone_EX
Czyli pojedynek 12 x 12 w trybie Extract
I dajemy restart!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.