Arma 3 - serwer dedykowany - mody

Arma 3 - serwer dedykowany - mody

Arma 3 umożliwia rozszerzenie możliwości gry o dodatki stworzone przez użytkowników. Modów do Army 3 jest ... naprawdę dużo. Społeczność graczy jest naprawdę bardzo płodna w tym zakresie. W tej części poradnika chciałbym Wam pokazać w jaki sposób dodać, dla przykładu dwa mody.
Założenie wyjściowe - mam działający czysty serwer Army 3.
Pamiętajcie: od tego zaczynamy każdą zabawę z dodatkami. Po postawieniu serwera i skonfigurowaniu jakiejś misji... staramy się wbić na serwer gry, by sprawdzić czy wszystko działa! Jeśli tak, wgrywamy mody i dodatki.
Na początek wybierzmy sobie dodatkową zawartość do pobrania. Ja skorzystam z uznanej, i solidnej strony http://www.armaholic.com . W sekcji download wybieram sobie 2 interesujące mnie dodatki. Dla przykładu będą to:

Ważna uwaga...dokładnie czytajcie jakie są dodatkowe wymaganie danego dodatku. W moim przypadku, w sekcji wymagań ACE3 znajduje się informacja iż muszę pobrać jeszcze dodatek o nazwie.

Zwracam uwagę na takie detale. Kierujcie się zasadą: co nagle to po diable. Dokładnie czytajcie opisy MODÓW! Zaniechanie jednego wymaganego kroku kończy się totalnym niepowodzeniem!

Wy oczywiście wybieracie sami, to co jest Wam potrzebne. Lista dodatków jest ogromna!
UWAGA: Instalując dodatkowy teren, ( w moim przypadku Bornholm) musisz mieć pliki misji działające w terenie Bornholm!
Logując sie na FTP do serwera gry - dostaniemy taką strukturę katalogów i plików.
Arma 3  - serwer - katalogiArma 3 - serwer - katalogi

Przechodzimy do plików które pobraliśmy z bazy Armaholic.
Wszystkie trzy - rozpakowujemy. Otrzymamy trzy katalogi, których nazwa rozpoczyna się od znaku "małpki" @.
Arma 3 - pliki  - modyArma 3 - pliki - mody

I te 3 katalogi wrzucamy na serwer gry. Może to potrwać dosyć długo. Przykładowo pliki terenu Bornholm zajmują całe 1.5 GB. Wyjątkowo niewdzięczne zadanie, dla osób z niskim parametrem uploadu.
Po załadowaniu.. powinniśmy mieć na serwerze coś takiego:
Arma 3 - serwer dedykowany - z modamiArma 3 - serwer dedykowany - z modami

UWAGA: Jeśli konfiguracja twojego serwera wymaga weryfikacji plików modów (czyli zmienna verifySignatures ustawione na 2) w Twoim pliku konfiguracyjnym serwera, konieczne będzie załadowanie, dołączonego do moda pliku bikey, do katalogu keys na serwerze
Zgodnie z powyższą uwagą, twórca terenu Bornholm załączył plik weryfikacyjny o nazwie esa.bikey, który to plik wgrywam do katalogu keys na serwerze gry.
Zasada ta dotyczy każdego moda wgrywanego na serwer. Wszystkie dostarczane wraz z modami pliki *.bikey powinny znaleźć się w katalogu keys

Wszystko gra. Teraz musimy te mody uruchomić. Proponuję zacząć od nowego terenu. Potem dołożymy resztę.
Mody uruchamiamy za pomocą przełączników w linii komendy startowej serwera.
Na naszym hostingu jest opcja budowania własnej linii komend, za pomocą zdefiniowanych wcześniej przełączników.
Zatem przechodzimy do sekcji Mod serwera/linia komend w panelu danego serwera ARMA3 (przypominam że naszym wcześniejszym założeniem jest to że serwer działa poprawnie BEZ MODÓW) i klikamy w link "Własna linia komend"
Arma 3 - linia komendArma 3 - linia komend
Zobaczymy centrum budowy startowej linii komendy serwera gry
Arma3-linia-komend-przelacznikiArma3-linia-komend-przelaczniki

Na samej górze mamy sekcję opisaną jako:
Linia bazowa: -port={ServerPort} -maxMem=1536
Powyższy fragment linii startowej jest naszą bazą, do niej możemy dołożyć opcje które znajdują się wymienione w poniższej tabeli.
I w tym miejscu zaczynają się schody. Musicie wiedzieć co musi się znaleźć w linii komend aby serwer się uruchomił.
Na początek spójrzmy na domyślną linię komend, z jaką uruchamiany jest serwer Arma 3 na hostingu G4G.pl
-port={ServerPort} -profiles=G4GProfil\default -config=G4Gprofil\default\g4g.cfg -cfg=G4GProfil\default\g4g_basic.cfg -name=default -maxMem=1536 -world=Stratis
W świetle tej linii komend, konfig serwera gry przechowywany jest w katalogu G4GProfil Katalog ten zaznaczony jest na poniższym obrazku na liście katalogów i plików serwera.
Arma3-serwer-katalogi-profilArma3-serwer-katalogi-profil
To nasza propozycja dla początkujących adminów. Zaawansowani mogą swoje konfigi przechowywać w zupełnie innym, zdefiniowanym przez siebie katalogu. Aby nie mieszać, pozostaniemy na razie przy naszej propozycji.
Jak widać, właśnie w linii komend, mówimy maszynie skąd ma czytać ustawienia naszego serwera.
Wracając do naszej linii bazowej.
Linia bazowa: -port={ServerPort} -maxMem=1536
W porównaniu do standardowej linii komend, nie ma tam przełączników takich jak
-profiles, -cfg, -config, -name - -world.
Nie oznacza to, że one nie są potrzebne!
ONE MUSZĄ BYĆ W WASZEJ LINII KOMEND. ALE TO WAM, POZOSTAWIAMY MOŻLIWOŚĆ KONFIGURACJI TYCH PARAMETRÓW!!!
Bez powyższych, serwer nie będzie działał prawidłowo. I to pierwszy grzech początkujących - zapominacie o podaniu ścieżek do plików konfiguracyjnych.
Ale jak to wygląda w praktyce. Dodajmy do naszej bazowej linii komend, przełączniki, niezbędne do działania serwera gry:
Arma3-linia-komend-przelaczniki-dodaneArma3-linia-komend-przelaczniki-dodane
I teraz brakuje nam samego moda.
Każdy dodatek dodajemy za pomocą przełącznika -mod
-mod=@mod_1
Jeśli chcemy dodać kilka modów, robimy to wpisując je po kolei, oddzielając je średnikami
-mod=@mod_1;@mod_2;@mod_3
Nazwy @mod_1, @mod_2 i @mod_3 są jednocześnie nazwami katalogów w których znajdują się wrzucone na serwer mody. U nas analogicznie będą to katalogi: @ace, @Bornholm i @CBA_A3
Zatem jeśli chcemy dodać 3 nasze mody jednocześnie nasz przełącznik -mod powinien wyglądać tak:
-mod=@ace;@Bornholm;@CBA_A3
Na razie jednak sprawdzamy czy działa dodanie terenu Bornholm, czyli poprzestajemy na jednym modzie @Bornholm.
W rezultacie nasz pakiet przełączników będzie wyglądał tak:
Arma 3 - linia komend - bornholmArma 3 - linia komend - bornholm
Całość zapisujemy na serwerze gry i restartujemy serwer
Nasza zbudowana linia komend z Bornholmem wygląda tak
-port={ServerPort} -maxMem=1536 -profiles=G4GProfil\default -config=G4Gprofil\default\g4g.cfg -cfg=G4GProfil\default\g4g_basic.cfg -name=default -mod=@Bornholm
Sprawdzamy czy serwer działa, (przypominam że misja, odpalona na serwerze w przypadku nowego terenu musi być dostosowana do tego terenu!!!)
Wszystko powinno grać.
Dorzucamy pozostałe dwa mody, i w rezultacie końcowym nasza startowa linia komend, wygląda teraz tak.
-port={ServerPort} -maxMem=1536 -profiles=G4GProfil\default -config=G4Gprofil\default\g4g.cfg -cfg=G4GProfil\default\g4g_basic.cfg -name=default -mod=@ace;@Bornholm;@CBA_A3
I ponownie restart.
To w zasadzie wystarczy do uruchomienia modów.
Nie zapominajcie że pliki bikey wrzucanych modów, muszą się znaleźć w katalogu Keys na serwerze gry.