The Elder Scrolls: Online, część 1

The Elder Scrolls: Online, część 1

Wielu z Was zapewne słyszało już o planowanej na 2013 grze The Elder Scrolls: Online. W ostatnim czasie pojawiło się sporo informacji rozwiewających niektóre wątpliwości i plotek, o których dyskutowano w internecie od miesięcy. Trochę się tego nazbierało, dlatego w tym i najbliższych dwóch wpisach podzielę się z Wami tym wiadomo już o grze, jednak od razu ostrzegam, że informacje te spowodują mieszane uczucie pośród niektórych z Was. Na początek zachęcam do obejrzenia filmu stworzonego przez fanowską stronę „ Tamriel Foundry”, który prostuje informacje na temat TES:O.

Podsumowując, należy napisać, że Bethesda, studio odpowiedzialne za poprzednie „singleplayerowe” części The Elder Scrolls nie jest głównym wykonawcą w przypadku gry The Elder Scrolls: Online. Tutaj główne skrzypce gra Zenimax Online a oni zaś razem z Bethesdą tworzą Zenimax Media, twór, który nadzoruje wszystko co dzieje się z TES:O. Ciekawe posunięcie, gdyż zarówno Bethesda nie musi przesuwać wszystkich swoich aktywów w stronę przygotowania TES:O i może skupić się na następnych grach a Zenimax ma dostęp do zasobów pod tytułem „The Elder Scrolls” tyle lat tworzonych i kreowanych przez Bethesdę. Czy z takiego posunięcia będą zadowoleni gracze? Przekonamy się już w tym roku. Wprowadzenie do gry:

Następna ważna informacja to kwestia serwerów. Zenimax postanowił nie rozbijać akcji na wiele serwerów ale stworzyć jeden wielki MEGA SERVER. Z informacji podanych w filmie wynika, iż Zenimax nie pozbył się zupełnie idei wielu serwerów ale znalazł sposób by je wszystkie połączyć w jeden. Dzięki temu chcąc grać z naszymi znajomymi bądź innymi członkami gildii, nie będziemy musieli zmieniać serwerów oraz tworzyć na nowo kolejnych postaci. Jeżeli nie będziemy członkami gildii lub nie będziemy mieć znajomych w grze, system gry rzuci nas w lokalizację gdzie znajdują się gracze o podobnych cechach co nasza postać. To wydaje się być dobrym pomysłem i znacznie uprości to grę razem z przyjaciółmi.  Online - RingThe Elder Scrolls: Online - Ring Kolejną sprawą jest model walki, który ma być podobny do tego użytego w poprzednich grach z grupy The Elder Scrolls. Nie będziemy namierzać przeciwnika i każdy ślepy cios lub czar w niego trafi ale tak jak np. w Skyrimie musimy ręcznie go namierzać (non target). Informacje te jednak nadal wymagają potwierdzenia i mam nadzieję, że uda mi się je Wam przedstawić w następnym artykule przybliżającym grę The Elder Scrolls: Online. Podobieństwo tyczy się również klawiszy, czyli lewym atakujemy i prawym blokujemy.  OnlineThe Elder Scrolls: Online: The Elder Scrolls: Online Podobieństw do Skyrima ma być więcej, jak na przykład możliwość sprintu z Shiftem oraz kucania (lekka zbroja także pozwala nam skradać się ciszej). Pozostając przy atakowaniu warto nadmienić jedną różnicę, która ma polegać na tym, iż nie będziemy mogli przypisać czaru do lewej, prawej bądź obu rąk a w zamian za to, nasze zdolności mają być przypisane do klawiszy 1-6, z czego od 1-5 ma być mixem naszych zdolności w walce (broń i czary) a pod 6 ma kryć się „Ultimate skill” naszej klasy. Nie wiadomo zbyt wiele na ten temat, jedynie poza tym, iż ma to być fantastycznie potężna zdolność, która będzie ładowała się podczas udanych ataków w czasie walki. Także, ze względu na multiplayerowy charakter, będziemy mogli przypisać pod klawisz „R” dobra to skonsumowania, takie jak na przykład Potiony zdrowia lub wytrzymałości podczas walki. Także dłuższe przytrzymanie klawisza ataku spowoduje wyprowadzenie mocnego ciosu a krótkie naciśnięcie spowoduje wyprowadzenie lżejszego uderzenia. Kolejną ciekawą i wartą uwagi jest informacja o tym, że każda klasa postaci będzie mogła używać jakiejkolwiek broni i zbroi w grze, tak jak np. w Skyrim co na pewno przypadłoby do gustu wielu graczom. Jeśli już wspomniałem o klasach to…. tak, będą klasy. Nie będzie pełnej swobody rozwoju postaci jaką mieliśmy w Skyrimie ale będziemy ograniczeni konkretnymi cechami poszczególnej klasy, którą wybierzemy. Jutro umieszczę drugą część wpisu, która będzie skupiała się na frakcjach występujących w grze, mapie oraz jej podziale jak również przybliży nieco podłoże konfliktu w "fabule" gry.


Komentarze

Portret użytkownika Willow

Nie podoba mi się rozwiązanie z mega-serwerem, gdzie będziemy widzieć tylko wybrane osoby. Byłoby super gdyby wszyscy gracze mogli ze sobą grać na jednym realmie, ale prawdopodobnie nie ma serwerów które byłyby stabilne przy takich obciążeniach. Z powodu podziału serwera na "strefy" będzie trzeba wybierać pomiędzy graniem z przyjaciółmi, graniem z gildią i z randomami. Wolę standardowy podział. Poza tym jeśli to bedzie jeden serwer światowy to jak sprawią żeby przykładowo Europejczycy i Azjaci mieli równie niskie pingi?

Oblężenie Cyrodil. Jeśli to co widzieliśmy na filmie, było potyczką graczy a nie botów to zapowiada się najlepsze PvP w historii mmorpg :D . Nie bardzo zrozumiałem opcję z cesarzem, kiedyś zapowiadali, że gracz będzie mógł nim zostać, ale z filmiku wynika, że zwycięska frakcja będzie po prostu przez jakiś czas kontrolować stolicę (wyczuwam system podobny do wintergrasp z WoW).

Itemizacja, expienie, lvlowanie. Miło że nie ustalają ścisłego przydziału itemków, pozwoli to na o wiele więcej kombinacji niż przykładowo w WoWie, tak jak piszesz w Skyrimie było to świetne. Równy podział "zasobów" to jest to! Koniec z walką o expienie, będzie duży nacisk na teamplay. Jeśli chodzi o lvlowanie, to nie wiem czy model 3 atrybutów i 6 skilli nie jest zbyt ubogi jak na standardy mmorpg, się zobaczy.

Czy przewidywany jest system subskrypcji miesięcznej tak jak w WoWie? Czy może pay to win? Albo zapłacimy tylko za kupno gry? Coś wiadomo w temacie?

Portret użytkownika S1B0y

Sam czekam na więcej informacji związanych z rozwiązaniem nazwanym tutaj "mega serwerem". Pozostaje wiele pytań i wątpliwości, choćby te, które przytoczyłeś i jeżeli coś się pojawi to napiszę.

Co do cesarza, to tutaj masz informację z oficjalnej strony gry:
In The Elder Scrolls Online, the highest-ranking player of an alliance is crowned Emperor when their alliance takes control of the Imperial City. You aren’t just fighting for your alliance; you’re fighting for the opportunity to be crowned Emperor, yourself.

Emperors gain special abilities that increase their prowess on the battlefield. They are true leaders of their alliance, and a force to be reckoned with.

An Emperor’s hold on power can be tenuous. Can your alliance protect all of the strongholds necessary to maintain your dominance? How long will your reign as Emperor last before an ambitious foe cuts you down?
Także, zawodnik na najwyższym miejscu z danej frakcji, która opanuje Cyrodiil zostanie Cesarzem! Myślę, że to bardzo ciekawa opcja i wielka motywacja do solidnego naparzania od początku gry.

Co do modelu płatności to nie ma oficjalnych informacji na ten temat. Pojawiają się plotki o miesięcznym abonamencie ale to nic pewnego.

Portret użytkownika Garfaldo

Jeżeli pvp będzie takie jak pokazane na filmie to łohohohohohohoho. Cały świat bedzie w to grał.

Portret użytkownika JOY_PL

Zapraszam do dyskusji iiiii http://g4g.pl/forum/mmo/the-elder-scrolls-online/ beta juz ruszyla (znaczy sie zapisy)