Ewentualny restart Unreala w duchu Skyrima?

Unreal_1998_title_wideDziś studio Epic Games znane jest głównie ze swojego silnika graficznego i Gears of War. Kiedyś jednak Unreal nie był tylko „engine”, ale też „game”. Projektant oryginalnego Unreala, słynny Cliff Bleszinski, przyznał się niedawno, jakby widział ewentualny restart kultowego "Nierzeczywistego".

Jak niektórzy mogą pamiętać, CliffyB na początku tego roku wypowiadał się, jakoby marzyła mu się kolejna odsłona Unreal Tournament. W planach niestety takowej oficjalnie nie ma (Gearsy rządzą niepodzielnie), ale zawsze to dobrze, jeśli jest pewna wola stworzenia kolejnej odsłony. Dzięki sesji pytań i odpowiedzi przeprowadzonej na Reddicie, wiemy, że w Epic mile widziana byłaby także kolejna część Unreala. Wiemy też, jak mogłaby ona ewentualnie wyglądać:

Na niedawnym panelu dyskusyjnym poświeconym Fortnite zostałem zapytany o pierwszego Unreala i jak wyobrażam sobie jego restart. Stałem się niedawno wielkim fanem Bethesdy (Skyrim zmienił mój świat) […] i zastanawiam się, jak wyglądałby restart Unreala, gdyby był w większym stopniu „Sci-Fi-Rim”.

Dude Huge dodał, że w tym porównaniu chodzi mu o nacisk na eksplorację, będącą w duchu pierwszego „Nierzeczywistego” (w sequelu została ona sprowadzona do minimum). Jak dla mnie bomba! Szkoda tylko, że podobnie jak w przypadku „Turnieju”, to tylko słowa. Może dobrym pomysłem byłby outsourcing? W końcu Unreal i Unreal Tournament były robione wespół z Digital Extremes, a Unreal 2 całkowicie przez Legend Entertainment (choć to akurat do końca na dobre nie wyszło).