Forum graczy serwerów G4G.pl
CS:GO Kompania Braci => Mapcycle => Wątek zaczęty przez: Wilk w 07 Październik , 2013, 20:27:03 pm
-
Ci, którzy znają mnie nieco dłużej, wiedzą, że popełniłem w życiu taką mapkę, jak de_wpoint ;) Trochę mi jej brakowało i od kilku dni z potem czoła pracowałem nad przystosowaniem jej do CSGO. Rzecz okazała się znacznie trudniejsza, niż przypuszczałem - mimo że obie gry działają na tym samym silniku, dzieli je technologiczna przepaść. Ostatecznie wyszło na to, że muszę zrobić praktycznie całą mapę od nowa - a więc nie prosty port, tylko całkowity remake w pełnym tego słowa znaczeniu. Stare wygi zobaczą parę nowości, których nie było w oryginale - drobnych zmian jest natomiast zbyt wiele, by był sens je tu wszystkie wymieniać.
Co mogę powiedzieć o samej mapce? Cóż - niewielka, w quake'owym stylu, może przypaść do gustu osobom lubiącym wartką akcję. Jest trochę miejsca do strzelania ze snajperek, są też ciasne zakręty do starć twarzą w twarz. Dla każdego coś miłego ;)
Mapa nie jest jeszcze w pełni ukończona - czeka mnie sporo poprawek gry świateł, w budynku z BS A oświetlenie jest zbyt mocne, brakuje też radaru, otoczenia mapki i wypełnienia jej detalami. Tym zajmę się, kiedy tylko pozwoli mi na to czas. Być może kiedyś szarpnę się i stworzę zupełnie nową wersję, która będzie pasowała klimatem do CSGO - ale na to jest zdecydowanie zbyt wcześnie, dlatego mapka dla wielu z Was może wyglądać nieco surowo. Ale za to waży mniej niż jedna piosenka w .mp3, działa jak żyleta i powinniście mieć na niej mnóstwo fpsów :)
Jako że jest to beta - proszę o zgłaszanie w tym temacie wszelkich błędów, uwag itd. Te, które będzie mi się chciało zrobić, zostaną uwzględnione :P
de_wpoint_b1 jest już dostępny na serwerze. Mapa na razie odpalana tylko ręcznie przez adminów.
(http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00033.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15956) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00027.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15952) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00031.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15955) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00026.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15951) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00030.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15954) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00025.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15950) (http://g4g.pl/galeria/albums/userpics/11476/thumb_2013-10-07_00029.jpg) (http://g4g.pl/galeria/displayimage.php?pid=15953)
-
WWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW Wilku :) mega duży plus :) Już nawet w rozmowie z kimś bardzo dawno temu powiedziałem, że brakuje mi takiej jednej przeróbki pointa w csgo :) KOZAK !!
-
A jednak, skurczybyku! Jak się dzisiaj pytałem, to mnie bezczelnie okłamałeś! :D
Nareszcie doczekaliśmy się jednej z najlepszych map z G4G CS:S. Chętnie przetestuję i powiem co można by zmienić, czy też poprawić.
:thx:
-
No proszę, robi nawet wrażenie ! Chętnie bym przetestował. Dobre robota :one:
Też kiedyś myślałem nad zrobieniem swojej mapki :-P
-
Najlepsza mapa !!!! BRAWO WILKU :thx: :thx: :thx:
-
Kawał dobrej roboty, gratuluje :thx:
-
Mapka zapowiada sie bardzo ciekawie.Chetnie ja przetestuje :)
-
I pomyśleć, że w zeszłym tygodniu marudziłem na serwerze, że nie ma pointa :P
-
Zapowiada się Elegancko. :evil:
-
Hm, taka offtopowa reflekcja. Cysterna w metrze?
-
Valve usunęło z gry wszystkie modele wagonów poza cysternami i platformami :facepalm: Lokomotyw też nie ma żadnych.
-
Przy wyjściu terro z respa na wprost przydałaby się ta szyba, która była w css bo już arn z awp skanuje jak zawsze :)
-
Szyba to trochę nierealistyczne i słabe rozwiązanie według mnie. Ewentualnie można by tam (pod mostkiem) jakieś skrzynki/śmieci czy inne powstawiać.
-
Czemu nie realistyczne xD szyba wystawowa. dwie warstwy na końcach ściany i w środku jakieś drobiazgi :) bo jak tam położysz coś dużego to będzie trzeba przez to skakać, co znacznie wydłuży czas dostania się pod domek :)
-
Na de_dust2 też wstaw szybę w bramę :facepalm:
O i na de_seaside na środku też.
Stanowcze NIE sztucznym ograniczeniom na małych, dynamicznych mapach.
-
tam botku nie widać 3/4 respa na poincie jest znacznie łatwiej wycelować :) a poza tym nie pisz mi tu tego samego co na steam czacie xD
-
Na de_dust2 też wstaw szybę w bramę :facepalm:
O i na de_seaside na środku też.
Stanowcze NIE sztucznym ograniczeniom na małych, dynamicznych mapach.
Dokładnie. Od tego są granaty dymne, żebyś mógł sobie przeskakiwać. Zawsze możesz też rzucić flesza nad mostkiem :)
-
Jak arnate ma hacki :P i z afy strzela podkreconymi na slepo.
Oczywiście dobra robota - zagrałem wczoraj aż hmmm runde na obsie :P czekam na dłuższą potyczke
-
Potrzebuję Waszej pomocy. W którą stronę pory dnia / oświetlenia mapki powinienem iść? Do wyboru cztery wersje, zaczynając od najjaśniejszej:
1. https://dl.dropboxusercontent.com/u/62939261/csgo/wpoint/2013-10-10_00003.jpg
2. https://dl.dropboxusercontent.com/u/62939261/csgo/wpoint/2013-10-10_00002.jpg
3. https://dl.dropboxusercontent.com/u/62939261/csgo/wpoint/2013-10-10_00001.jpg
4. https://dl.dropboxusercontent.com/u/62939261/csgo/wpoint/2013-10-09_00011.jpg
-
jak dla mnie to 2 wersja :)
-
1 lub 3. Zależy czy chcesz dzień czy noc :P
-
1 lub 2.
3 i 4 dla mnie jest za ciemna.
-
1 lub 2 :D
-
1 albo 4 dla mnie by była fajna taka jedna ciemna mapka :D
-
Raczej druga opcja.
-
2
-
Wszystkie są spoko, ale najbardziej 2.
-
Zdecydowanie 2
-
2 :)
-
Wilku a możesz dać skrina z respa terro patrzac na budynek ct ? bo z tych skrinow fajnie wyglada 4 lecz czy nie bedzie za ciemno przy wyjsciu z tunelu ? Da rade dodać mgiełke jak na aztecu ?
-
Problem wersji 4. (nocnej) polega na tym, że czasami CT zlewa się z otoczeniem i ciężko zauważyć przeciwnika. A dokładanie kolejnych latarni też jest trochę bez sensu, bo przecież można zrobić mapkę w dzień :P Mgiełka... serio jest potrzebna? To jest mała, miejska mapa.
-
o mgiełce , deszczu pomyślałem zamiast szybie na środku :P tak więc odpada 4 , 1 jak pamietam tak wyglądała w css . Była jeszcze drabinka na długiej po siatce :>
-
Drabinka była idiotyczna, bo musiałem wtedy na szybko wykombinować jakieś rozwiązanie. Dlatego w wersji CSGO wyleciała, ale zamiast niej masz małą skrzyneczkę przy ogrodzeniu, która także pozwala przeskoczyć siatkę.
-
Sorry za zbędne pytania - nie grałem na niej za długo wczoraj 2 rundy poczym syn mi zaczął przeszkadzać - a wiadomo kto jest teraz szefem
-
No luz, cieszę się, że mogłem rozwiać wątpliwości ;)
-
Skoro na 4 się zlewaja to może 3? :D taka dosyć by była fajna jedna ciemna mapa :))
-
Myślę, że wersje numer 2 oraz 3 powinny być wzięte pod uwagę, z lekkim wskazaniem na 2.
-
2 to faworyt tej imprezy
-
jak dla mnie najlepsza jest 1. druga też okej, ale stanowczo wole jasne mapki :) jestem za 1. :kosci:
-
Dzięki za pomoc, dalsze projektowanie mapy będzie się odbywać na podstawie 2. wersji kolorystycznej :)
Nowa wersja mapy (de_wpoint_b2) załadowana na serwer. Jest to wersja niemalże ostateczna - proszę o zgłaszanie wszelkich błędów poza brakiem radaru.
Lista zmian:
Resp terro:
- dodany radiowóz obok respa terro,
Budynek CT:
- szklane drzwi do budynku otwierają i zamykają się szybciej,
- brama stalowa z tyłu budynku otwiera i zamyka się szybciej,
- przeprojektowane od podstaw oświetlenie w budynku CT, by nie oślepiać graczy odblaskami światła od ścian,
- zablokowane stawanie w promieniu kręcącej się reklamy na daszku budynku CT, która wydawała wówczas dziwny dźwięk,
- kwiatek w prawym pokoju na piętrze budynku CT nie blokuje już przejścia i nie przenika przez ściany,
- uniemożliwiono blokowanie się w drzwiach do pokojów na parterze budynku CT,
- poprawiony szklany stół przy wejściu do budynku,
Metro:
- wagony towarowe w metrze zamienione na wagony osobowe,
- poprzesuwane ławki w metrze, by można było łatwiej pomiędzy nimi przebiegać,
Długa:
- mała skrzynka odsunięta nieco od płotu, by gracz się od niego nie odbijał,
BS-y:
- powiększone oznaczenia BS-ów,
- drzewo przy BS B przesunięte w stronę ściany, by nie nachodzić na chodnik,
Oświetlenie:
- dodane realistyczne oświetlenie,
- stonowano barwę światła lamp ulicznych,
- realistyczne cienie wygenerowane dla każdego elementu mapy,
- pojawiło się wsparcie dla HDR - wyjście z zaciemnionego miejsca do dobrze oświetlonego powoduje chwilowe przejaskrawienie barw i oślepienie gracza,
Ogólne:
- dodane otoczenie mapy,
- zablokowano miejsca, gdzie gracz nie powinien wchodzić,
- pomniejsze poprawki tekstur i modeli,
- upiększona roślinność,
- poprawki optymalizacji, by utrzymać dotychczasową ilość FPS-ów mimo większej liczby detali obecnych na mapie.
-
Wilku nie myślałeś o tym, żeby tą mapkę jakoś gdzieś powrzucać i liczyć na to ze następna "operacja" będzie z jej uwzględnieniem :). Bo jak dla mnie mapa by się nadawała a i Ty byś dostał wsparcie od community :)
-
Jak będzie gotowa, wrzucę ją do Warsztatu. Na kolejną operację nie ma szans, bo tam trafiają mapy pasujące właśnie stylem do CSGO (jak wspominałem na początku tematu), a nie wyglądające jak z poprzedniej epoki ;)
-
de_wpoint_b3 załadowany na serwer, mapa wchodzi do mapcycle podczas niestandardowej godziny. W tej wersji mapę uznaję za ukończoną i nie planuję wprowadzania dalszych poprawek. Jeśli więc nic nie wpadnie Wam w oczy, prędzej czy później wyślę ją do Warsztatu ;)
Co nowego w tej wersji? Przede wszystkim - radar. Wreszcie nie będziecie musieli biegać po omacku ;) Z nim jednak wiąże się moja prośba - czekam na propozycje, w jaki sposób rozwiązać wyświetlanie go w domku. Problem bowiem polega na tym, że radar może pokazywać wyłącznie powierzchnie płaskie i nie ma szans, by zobrazować na nim dwa piętra. Jak do tego podejść, by zaznaczyć na nim piętro i znajdując się pod nim BS A - szczerze mówiąc nie wiem. Liczę na Wasze sugestie.
Poza tym lista zmian ogranicza się w zasadzie do mnóstwa poprawek graficznych:
- stalowa brama z tyłu budynku otwiera się zauważalnie szybciej,
- dodano beczułkę koło skrzynki przy BS B, by łatwiej móc na nią wskoczyć,
- skrzynki pod oknem przy BS B zamieniono na worki z cementem,
- bloki skrzynek na BS B zamienione na prawdziwe paczki,
- obrazy na ścianach w budynku,
- drzwi wyglądają bardziej realistycznie
- zablokowano możliwość "wtapiania się" w metalowe regały,
- w korytarzu na parterze domku pojawił się karton, na który można wskoczyć,
- kontuar przy wejściu wygląda bardziej realistycznie,
- na biurkach pojawiło się więcej detali (sprzęt, jedzenie, kubki),
- budynki w otoczeniu zyskały nowe okna wraz z kwietnikami,
- te same budynki nie wyglądają już jak bliźniaki jednojajowe,
- budynki z tła zostały przedłużone, by nie urywały się zaraz przy granicach mapy,
- za ogrodzeniem przy "krótkiej" pojawił się wózek widłowy wraz z rozwalonymi kartonami,
- skrzynie na krótkiej zamienione na bardziej realistyczne modele,
- pojawiła się kamera przy frontowym wejściu do budynku,
- wzmocniono światła awaryjne w metrze,
- w metrze pojawiły się biletomaty, za którymi można się schować,
- dodano klimatyzatory i rury na ścianach budynków,
- dodano liście i żwir na drodze,
- wyrównano (tam, gdzie się da) tekstury, żeby nie straszyły przeskokami,
- pojawiły się graffiti na ścianach.
-
Niestety Wilku chyba nie za bardzo jest na to jakaś rada tak samo jak jest na nuke tez nie wiadomo na dobrą sprawę czy są na górze czy na dole po radarze tylko po dźwięku i tu chyba będzie tak samo w każdym razie mi to nie przeszkadza i moim zdaniem mapka jest spoczko chociaż w wersję b3 jeszcze nie grałem to przypominają się czasy css :)
-
To miał być prosty port starej mapy. Ale jak to z prostymi rzeczami bywa, zwykle bywają najtrudniejsze ;) Zabierając się za wpointa nie spodziewałem się, że zabierze mi... 60 godzin z życia. Przynajmniej jednak udało się doprowadzić projekt do końca, a nie zostawić rozgrzebanego na wieczne zapomnienie. Dzięki wszystkim osobom, które wspierały mnie podczas projektowania mapki. de_wpoint został załadowany na serwer do zwyczajnego MC.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=194671252 (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=194671252)
A jeśli podoba Wam się mapka, poproszę o polubienie ;)