Tagi:

AutorWątek: Aktualizacja  (Przeczytany 34039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Marzec , 2013, 06:50:40 am »
Potężne zmiany w trybie ratowania hostów. Są tylko dwaj zakładnicy, CT musi ich odnaleźć (na początku mapy lub rundy będzie losowane ich położenie), rozwiązać i... przenieść na barkach. Do wygrania wystarczy uratowanie JEDNEGO zakładnika. Niosący hosta CT porusza się wolniej, ale może strzelać. CT dostaje więcej kasy za interakcję z hostami.

Więcej informacji - TUTAJ.

Ustawienia naszego serwera:

mp_hostages_max                  2
mp_hostages_rescuetime               1
mp_hostages_spawn_farthest            0
mp_hostages_spawn_force_positions         ""
mp_hostages_spawn_same_every_round         0
mp_hostages_takedamage               0
cash_player_damage_hostage            -30
cash_player_interact_with_hostage         300
cash_player_killed_hostage            -1000
cash_player_rescued_hostage            1000
cash_team_hostage_interaction            600
cash_team_rescued_hostage            600
cash_team_win_by_hostage_rescue            2900
cash_team_win_by_time_running_out_hostage      3250

Release Notes for 3/21/2013
 
- Added new Hostage Rescue map cs_militia
- Update Hostage Rescue Mode rules
- Hostage positions are randomly assigned at the beginning of the match. The hostages will start at these positions for the entire match.
- Hostages are now carried by CTs instead of following behind.
- Hold +use for 4 seconds to pick up a hostage. (Equipping a rescue kit will decrease the time required to 1 second.)
- CTs win a round when the first hostage is rescued.
- Reduced round timer. Round time is extended when the first hostage has been picked up.
- Rebalanced money rewards to accommodate new rules.
- Hostages now indicate whether they are above or below you on the radar.
- cs_office, cs_assault, and cs_italy have updated to use random hostage spawn points.
- Added convars to modify new hostage rules
-- mp_hostages_max - Sets the maximum number of hostages to spawn.
-- mp_hostages_rescuetime - Setting 0 removes the time extension when CTs pick up the first hostage.
-- mp_hostages_spawn_farthest - Setting 1 forces hostage spawn points to choose be the farthest possible combinations.
-- mp_hostages_spawn_force_positions - Setting a comma separate list (ex: 0,2 ) forces specific hostage spawn point combinations.
-- mp_hostages_spawn_same_every_round - Setting 0 randomizes the hostage spawn points every round.
-- mp_hostages_takedamage - Setting 0 allows hostages to be hurt.
- Added hostage entity properties for new hostage rules
-- HostageSpawnRandomFactor - Allows to increase probability of hostage random spawning rules to use that spawn point.
-- HostageSpawnExclusionGroupN - Hostages sharing same spawn exclusion group will never spawn together.
- The action of defusing a bomb will now terminate when you turn your view too far from facing the bomb.
- Players always play a quiet client-side jump sound that can only be heard by the jumper.
- Players play the regular jump (step) sound when moving greater than walk speed that can be heard by both the jumper and all clients in earshot.
- The timer that performs the random map selection visuals now properly gets killed when the scoreboard hides.
- Fixed convar mp_weapons_allow_map_place not properly eliminating map-placed weapons. NOTE: FY servers will need to set this convar to 1.
- Added an option to func_dustmotes entity volumes that lets them choose to not be affected by wind.
- Fixed in-game clipping for triple-monitor rendering configurations.
- Added overtime indicator to GOTV spectators miniscoreboard.
- Radar should now correctly follow spectated player when spectating via GOTV.
- Adjusted score and MVP rewards for gameplay events related to planting, defending and defusing the bomb, and for reaching, protecting and extracting hostages.
- Steam overlay game details will now correctly show players score.
- Fixed special characters of player name not correctly displaying in some UI elements.
- Fixed a bug where friends were banned from joining parties where one of the members failed to recently accept a competitive match.
« Ostatnia zmiana: 22 Marzec , 2013, 09:03:38 am wysłana przez Wilk »

Offline Duszek

  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 451
  • Brud/Czysty: +11/-18
  • Obserwowany
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Marzec , 2013, 15:06:55 pm »
Hahaha to z hostem teraz pojechali xD to ja poprosze grac z Zico w jednej drużynie CT żeby na wrotkach ich szybciej uratowac  :one:

Offline Pawel 10

  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 334
  • Wypił browarów: 2
  • Brud/Czysty: +43/-15
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Marzec , 2013, 16:42:11 pm »
Wilku se jaja robi czy to tak na poważnie  :-D?

Offline Zico

  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *********
  • Wiadomości: 1785
  • Wypił browarów: 32
  • Brud/Czysty: +111/-62
  • www.wrotkarstwo.pl
    • http://www.wrotkarstwo.pl
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Marzec , 2013, 07:53:39 am »
buy_szybkiewrotki - binda już mam.
Pozdrawiam, Jakub Ciesielski

Offline Erus

  • capi pod pachami
  • ****
  • Wiadomości: 169
  • Brud/Czysty: +9/-4
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Marzec , 2013, 17:53:37 pm »
Niestety, ale wraz z aktualizacją zauważyłem dziwne problemy z mapcyclem. Czasami zdarza się, że mimo votowania dana mapa potrafi być dwa razy pod rząd. Nie wiem czym to jest spowodowane i czy ma związek z aktualizacją, ale przydałoby się temu lepiej przyjrzeć Wilku ;)
Pozdrawiam,
Erus;*

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Marzec , 2013, 19:01:17 pm »
Potrzebna jest data i godzina takich incydentów, żebym mógł poszukać tego w logach.


//Edit
Dobra, znalazłem błąd... Teraz powinno być już dobrze. Raportujcie gdyby problem się powtarzał.
« Ostatnia zmiana: 24 Marzec , 2013, 19:32:56 pm wysłana przez Wilk »

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Marzec , 2013, 09:05:21 am »

Tym razem w zasadzie same pierdoły:

Release Notes for 3/27/2013


[ MISC ]


- If CTs rescue a hostage and win game now plays "Hostage has been rescued" announcement before announcing "Counter-Terrorists Win".
- Hostages now correctly drop to ground when hostage carrier was killed mid-air.
- Menus will now correctly display on various resolution ratios including 5:4 and triple monitor
- Friends panel will now display an invited icon for invited friends.
- Fixed mouse input in demo playback .
- Lobby leader is now highlighted in lobby.
- Various layout changes to Lobby and Scoreboard.
- Map makers can now choose to show a custom loading image in place of the map overview/radar image
  --To do this, place a .jpg image in the same directory as the .bsp (in maps) named _loading.jpg (it needs to be packed manually into the bsp before uploading to the workshop)
- Fixed player viewmodel arms rendering inside out when cl_righthand was set to 0- Added back player_say game event for server plugins.

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Kwiecień , 2013, 02:10:01 am »
Release Notes for 4/3/2013
 
[ MISC ]
 
- Fixed a bug where a player who joined team during halftime pause would not correctly switch teams together with teammates for the second half.
- Fixed auto team balancing code to not move players to other team during official competitive match after several players on one team abandoned the game.
- Added hostage spawn location indices to round backup files.
- Fixed loser money not restoring correctly from round backups at halftime.
- Fixed an exploit on de_vertigo.
- Added Macedonia country flag (MK)

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Kwiecień , 2013, 08:33:28 am »
Tym razem sporo zmian podskórnych:


Release notes April 25, 2013
§  Shipping “Operation” Payback”
§  “Operation Payback, “ is a Classic Casual map group made up of seven top-rated Workshop maps on official servers.
§  Allowed players to invite friends to play “OP” even if they haven’t purchased
§  Added upgradeable challenge coin, viewable in avatar, that progresses from bronze to silver to gold with play
§  Radar changes:
§  Spectators' radar was replaced with a minimap, allowing for better orientation and action-following without resorting to the overview.
§  When playing competitive or with sv_competitive_official_5v5 set, the minimap will show player hotkey values like the overview map does.
§  Added convar cl_radar_always_centered ( default 1 ) then when set to 0 makes more efficient use of the radar at the expense of moving the POV away from the center.
§  Added 2 options to the radar, allowing players to change the scale and orientation. These are exposed in the Game Settings menu, or directly with the cl_radar_scale ( default 0.7 ) and cl_radar_rotate ( default 1 ) convars, respectively.
§  Added convar cl_radar_icon_scale_min ( default 0.6 ) that allows radar icons to be kept large when the scale is reduced.
§  Moved the planted bomb icon from below the radar to the timer.
§  Fixed radar showing above or below on a player when spectating them from chase.
§  CS:GO Player Profile:
§  All players can now view other players medals/coins on the in-game Player Profile page.
§  Friends can now view your wins and Skill Group on your in-game Player Profile page.
§  You can now view a Player's Profile page by hitting Z (the Command Radio Message key) when spectating that player.
§  Added a shortcut to view a friend's CS:GO Player Profile page from the main menu friends list.
§  Added "Disable Autogenerated DM Spawns?" to info_map_parameters entity that allows mapper to specify that no dm spawns should be autogenerated and will be mapper-placed instead.
§  Added more options for map filtering in server browser:
§  The default map filter now performs substring matching. (dust will find de_dust2_se, cs_dustyhouse, workshop or fastdl versions of maps, etc.)
§  A single slash will search for a prefix in the base map name. (/cs will search for all hostage rescue maps)
§  An asterisk will search for a map name suffix. (*_se will search for any map ending in "_se")
§  A double slash will search for an exact map name prefix. (///125488374/ will search for the official workshop de_dust2_se. ///official will search for all official workshop non-se maps)

§  Added support for official cs_militia map workshop id 133256570 to be played as part of dedicated servers workshop collection mapcycle.

Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Maj , 2013, 02:27:48 am »
Bardzo dużo zmian w broni. Zmniejszona niecelność deagla, zmniejszony odrzut i cena ump45, mac10 strzela szybciej i jest tańszy. Do tego zlikwidowano podrzucanie celownika po oberwaniu w rękę albo nogę, a w lunecie nie będzie już mgły. Jako bonus lepsze naliczanie hitboksów.


[ GAMEPLAY ]
-Tweaked weapons
   DEAGLE: Reduced inaccuracy.
   Mag-7: Increased cycletime. Increased cost.
   XM-1014: Increased ArmorRatio. Increased cycletime.
   UMP-45: Reduced price. Reduced recoil angle variance.
   Mac-10: Increased maxspeed. Reduced price.
-Classic Competitive now allows 2 flashbangs and 4 grenades total.
-Implemented bodygroups penetration for maximum damage, now shooting through arms at the enemies head will apply headshot damage, or shooting through arms at the stomach will apply stomach damage multiplier.
-Removed aimpunch resulting from getting shot in the arms or legs.
-Auto switch when dropping a weapon (or after throwing a grenade) avoids weapons with 0 bullets in the clip.
-Reduced environment fog when scoped with a weapon.
 
[ MAPS ]
-CS_Militia: Fixed collision in CT spawn, added radar names
-CS_Assault: Added radar names
-CS_Museum: Fixed and updated radar and overview scales.
-DE_Library: Fixed bug where some clients would crash on bomb explosion.
-DE_Favela: Fixed bug were a prop was causing server lag, other gameplay tweaks
-DE_Seaside: Fixed bug were players would get stuck near Terrorist spawn.
 
[ MISC ]
-Weapon inventory HUD now displays the number of grenades held of a single type.
-Fixed a sound bug that resulted in ghost footsteps when taking over bots.
-Fixed player money getting set to the wrong value if the player took over a bot in competitive and survived to the end of the round.
-Added a server convar "sv_maxusrcmdprocessticks" to limit maximum number of user commands backlog, defaulting at 3; observed player speed by others will now always be within max movement speed even when user is cheating, experiencing high packet loss or exteremely low fps.
-Vote kick will record user's SteamID in the banlist and remove user from ongoing competitive match even if the user disconnected from game server before required number of votes have been collected.
-Spectating Operation Payback games via GOTV is now allowed without Operation Payback pass.
-Fixed crash on exit.

Offline Warerider

  • Warerider
  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 536
  • Wypił browarów: 5
  • Brud/Czysty: +43/-12
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Maj , 2013, 12:39:47 pm »
Wam też spadły fpsy i zaczęły się ściny po ostatniej aktualizacji, czy to zbieg okoliczności i muszę kompa odświeżyć?


Offline Duszek

  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 451
  • Brud/Czysty: +11/-18
  • Obserwowany
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Maj , 2013, 12:46:39 pm »
@Warerider mam dokładnie tak samo jak ty, ścinki co jakis czas a czasem nawet i cofa...

Offline Warerider

  • Warerider
  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 536
  • Wypił browarów: 5
  • Brud/Czysty: +43/-12
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Maj , 2013, 12:56:14 pm »

Myslalem, ze komp cos szwankuje bo  w menu nie mogę przekroczyć teraz 60 fps  :omfg:

ehh, to po ciulu aktualizacje zrobili  :stinky:
nie da się normalnie grać :/
« Ostatnia zmiana: 04 Maj , 2013, 12:58:19 pm wysłana przez Warerider »


Offline Wilk

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 5703
  • Wypił browarów: 367
  • Brud/Czysty: +653/-339
    • Crudelis - oficjalna strona
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Maj , 2013, 15:13:14 pm »
Wasze ścinki to bardzo skomplikowany problem, który postaram się wyjaśnić:


najnowszy patch wprowadził kolejne zabezpieczenie antycziterskie, które polega na tym, że gracz w danym ticku (momencie sprawdzania stanu serwera, przy TR128 jest to 128 razy na sekundę) może wykonać wyłącznie określoną liczbę komend. Dzięki temu niemożliwe jest np. stosowanie speedhacka.  Problem jednak w tym, że nie każdy komputer nadąża z odpowiadaniem na żądania serwera. Dzieje się tak w dwóch przypadkach: albo gracz ma poniżej 50 FPS (w przypadku TR128; na TR64 jest to 25 FPS) albo ma typowe lagi internetowe, które opóźniają komunikację między serwerem a graczem (na net_graphie jest to wartość Loss). W sytuacji, gdy serwer nie dostaje informacji od gracza, na podstawie poprzednich ticków przewiduje jego ruch. Często nie zgadza się to z tym, co wy widzicie na ekranie, i w tym momencie następuje "cofka" albo rwanie animacji (widzicie je tylko wy - inni gracze odbierają informacje od serwera, a nie bezpośrednio od was, dlatego u wszystkich innych graczy wasza animacja jest płynna).


Tyle teorii, natomiast w praktyce wygląda to tak, że zmniejszyłem ilość odpytywań klientów do minimum, żeby wpływ serwera na komfort gry był jak najmniejszy. Poprzez to mamy słabszą ochronę przed cziterami, ale większą szansę, że gracze nie będą mieć ścinek. Jeśli was cofa - prawdopodobnie macie problem z gubionymi pakietami (Loss) albo za mało FPS.

Offline Duszek

  • klei sie od brudu
  • *****
  • Wiadomości: 451
  • Brud/Czysty: +11/-18
  • Obserwowany
Odp: Aktualizacja
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Maj , 2013, 19:16:01 pm »
Na serwerze g4g może jest i lepiej ale grając mixy na steamowych serwerach pojawia sie wielka kupa... Oby w nastepnym patchu to poprawili...