Tagi:

AutorWątek: Interp z czym to się je!  (Przeczytany 1320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trA.Ms

  • capi pod pachami
  • ****
  • Wiadomości: 195
  • Brud/Czysty: +23/-5
Interp z czym to się je!
« dnia: 09 Luty , 2010, 12:02:09 pm »
Witajcie

Zapewne każdy z nas spotkał się z takim pojęciem jak interp.
Czy to gracze czy admini kazali Wam go zmienić. A Wy nie wiedzieliście o co im chodzi i jaki niby jest ten dobry.
Skoro niby ten jest zły.
Postaram się wyjaśnić co to takiego - tak jak umiem najlepiej  ;)


Zanim zaczniemy bawić się jakimikolwiek komendami dowiedzmy się czy one czasem nie współgrają ze sobą.

Zacznijmy od początku.

interp - czyli interpolacja - proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nieistniejącego piksela na podstawie pikseli sąsiadujących z pikselem tworzonym tak, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do przetwarzanego obrazu.

Aby ex_interp był dobrze ustawiony zacznijmy od ustawień które się na niego składają.
Niektórzy sądzą, że interp to jedno a reszta jest nieważna lub mniej.
Chciałbym ich wyprowadzić z błędu. Można powiedzieć, że interpolacja jest czymś pośrednim.
Nie da się wyciągnąć średniej z jednej rzeczy. Czyli potrzebujemy drugiej wartości którą jest:

cl_updaterate
XX - gdzie "XX" to numer który definiuje maksymalna liczbę pakietów na sekundę jaką otrzymujemy od serwera.Im mamy większą wartość (nasz xx) tym szybciej będziemy mogli zareagować na to co dzieje się na mapie. Wartość ta daje nam dokładniejsze informacje o rzeczywistym położeniu przeciwników itp.
Wartość maksymalna zależy od naszego (Twojego Graczu) downstream'u -  czyli jak szybko możemy zasysać od provider'a. Ale żeby nie było to takie proste. Nasz cl_updaterate musi być równy do FPS'ów Serwera oraz nie może być większy niż sv_maxupdaterate - który ustawiony jest u Nas (Inea) na wartość 30.
Wniosek: w naszym przypadku ustawić najlepiej cl_updaterate 30.

cl_cmdrate XX - (xx  j.w.) ile wysyłamy max. pakietów/sek. od siebie z komputera do serwera. Im więcej tym szybciej nasza postać na serwerze zareaguje np. w momencie kiedy naciśniemy fire na myszce a on zacznie strzelać  ;)
Jak wszystko w tym temacie, nasze komendy w cfg są zależne od serwera. Czyli ta komenda wiąże się z FPS'ami Serwera - nie mylić z fps'ami klienta. Jeśli damy za wysoką wartość nie zaszkodzi (serwer zignoruje pakiety które mu wysyłamy ponieważ nie będzie wyrabiał), będzie natomiast marnować nam łącze a co za tym idzie może nam podnieść ping.
Wniosek: ustawiamy cl_cmdrate równe fps serwera lub trochę większe.
Jeśli postacie nam skaczą przy Waszych zmianach - nie ma się czego bać szukajcie odpowiednich wartości a gra będzie przyjemniejsza i ping mniejszy.

ex_interp - bazując na pakietach jakie otrzymujemy od serwera modele na ekranie poruszają się płynnie ponieważ są interpolowane. Jeśli wszystko jest dobrze ustawione czyli pakiety które dostajemy od serwera są zinterpolowane na postaci ( jej hitboxy - przylegają do modelu). Widzimy przed celownikiem i celujemy w głowę to trafiamy w głowę a nie w pustkę (stąd powiedzenie "włącz głowę typie").  Nie musimy trafiać obok bo gość ma źle poustawiane komendy (wszystko pokazane jest na filmiku na końcu wątku).
Ogólnie polecam ustawić cl_updaterate i cl_cmdrate a ex_interp zostawić domyślnie na 0 (ex_interp 0). Dlatego, że HL sam nam obliczy wartość dla ex_interp pod warunkiem, że pozostałe komendy ustawimy tak aby współgrały z serwerem i naszym łączem. Ale w momencie kiedy znów zaczniemy zmieniać wartości np. w komendzie cl_updaterate to musimy za każdym razem wpisywać ex_interp 0 ręcznie w konsoli aby nam go obliczyło.
Normalnie ex_interp powinien być równy lub troszkę większy od 1/cl_updaterate.
Czasem wartości powyżej 1/cl_updaterate są uważane za exploit gdyż powoduje to, że musisz strzelać za rzeczywistym modelem - dlatego jest efekt spóźniony headshot'ów - koleś przebiegł, Ty strzeliłeś gdzie on"był" i dostał heda, a krew sika z pustki.
Dla przykładu aeva_build_object.


Do zmierzenia naszego łącza możemy użyć tej stronki: http://www.speedtest.pl/
Mam nadzieję, że pomogłem - lub dowiedzieliście się czegoś nowego  ;)

Temat zamykam. Chcecie dodać coś ciekawego piszcie otworzę.
Nabijania postów nie będzie  :032:

Pozdrawiam
sM.Art


źródła na których się wspierałem: internet
« Ostatnia zmiana: 09 Luty , 2010, 13:22:22 pm wysłana przez trA.Ms »

Offline ciekuy

  • Moderator
  • śmierdzący zgnilizną brudas
  • *****
  • Wiadomości: 2279
  • Brud/Czysty: +56/-174
  • want 2 be l337
Odp: Interp z czym to się je!
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Luty , 2010, 13:01:57 pm »
temat przyklejam, dodatkowo wrzuć swój poradnik tu:

http://g4g.pl/forum/index.php?action=articles

GJ.