Insurgency - mod Day of Infamy

Day od Infamy - to mod wspierany przez twórców Insurgency. Mod przenosi nas w realia II Wojny Światowej. Być może przypadnie komuś do gustu.

Jak uruchomić Day of Infamy po stronie klienta?

Wejdźcie na stronę projektu na platformie steam:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=601757902
I zasubskrybujcie w/w mod.
Po uruchomieniu gry Insurgency, znajdziecie zakładkę moda.
DOI - lista serwerow na steamDOI - lista serwerow na steam

Konfiguracja serwera Insurgency dla moda Day of Infamy

Startowa linia komend DoI- podstawy

Day of Infamy czyli DOI, działa jako dodatek pobierany poprzez Workshop steama. Automatycznie pobierane są wszelkie dodatki, mapki, tekstury, modele i dźwięki. Wspomniałem o workshopie steama zatem musimy zmodyfikować naszą startową linię komend.
Powinna ona wyglądać np tak:
-game insurgency -console -usercon -secure -debug +ip {ServerAddress} -port {ServerPort} -maxplayers {NumSlots} +hostname "{ServerName}" +rcon_password "twoje_haslo" +sv_pure -1 -workshop +sv_playlist doi/pvp_sustained +map "doi_bastogne push"
Ważne są ostatnie 3 przełączniki i to one decydują o poprawnym załadowaniu DOI.

  • -workshop - informujemy serwer że ma zaciągać zawartość z Workshopu steama
  • +sv_playlist doi/pvp_sustained - wybór playlisty DOI
  • +map "doi_bastogne push" - Wybór mapki startowej w tym wypadku doi_bastgone w scenariuszupush

Inne mapki znajdziemy tutaj
https://steamcommunity.com/id/dayofinfamy/myworkshopfiles?appid=222880
Są to (stan na 02.02.2016):
Bastogne Night
Dla trybu Co-op - scenariusze: outpost, conquer
Dla trybu MP - scenariusze: firefight, invasion, occupy, push, skirmish

Dog Red
Dla trybu Co-op - scenariusze: conquer
Dla trybu MP - scenariusze: invasion, push, strike

Bastogne
Dla trybu Co-op - scenariusze: conquer
Dla trybu PVP - scenariusze: invasion, push, strike

Landfall
Dla trybu Co-op - scenariusze: checkpoint, outpost, conquer
Dla trybu PVP - scenariusze: firefight, invasion, occupy, push, skirmish

W panelu serwera Insurgency G4G.pl znaleźć możecie gotową predefiniowaną linię komend dla tego moda. Zatem osoba mało zorientowana nic nie musi dodatkowo zmieniać, poza wyborem tej linii komend.
DOI - linia komend G4G.plDOI - linia komend G4G.pl

Konfiguracja na serwerze - pliki

Kiedy mamy "załatiwioną" linię komend musimy wyedytować plik:
cfg\server.cfg
I znaleźć tam komendę mapcyclefile.
W miejsce tej komendy wpisujemy nazwę swojego pliku z mapkami
"mapcyclefile" "mapcycle_doi_pvp_sustained.txt"
W tym przypadku będzie to plik mapcycle_doi_pvp_sustained.txt
Plik ten musimy utworzyć w katalogu głównym plików moda czyli tam gdzie inne pliki mapek. (to katalog nadrzędny do katalogu cfg)

Zawartość tego pliku to lista mapek. Przykładowo
doi_dog_red invasion
doi_dog_red push
doi_dog_red strike
doi_bastogne invasion
doi_bastogne push
doi_bastogne skirmish
doi_bastogne occupy
doi_bastogne firefight
doi_bastogne_night invasion
doi_bastogne_night push
doi_bastogne_night skirmish
doi_bastogne_night occupy
doi_bastogne_night firefight
doi_landfall invasion
doi_landfall push
doi_landfall skirmish
doi_landfall occupy
doi_landfall firefight

Czyli pary: nazwa mapki - scenariusz (dla danego wybranego przez nas trybu (czy to coop czy PVP)
I wg tej kolejności będą mijały mapki.

Pobieranie dodatkowej zawartości przez serwer

Musimy jeszcze powiedzieć serwerowi jaką dodatkową zawartość ma zasubskrybować (czyli ściągnąć lokalnie na serwer)
Służy do tego utworzony przez nas plik
subscribed_file_ids.txt
W tym samym katalogu głównym co pliki mapek
Jego przykładowa zawartość to:
601757902 //doi mod files mp_theater_override doi
601791962 //doi_red_dog
601789279 //doi_bastogne
604412679 //doi_bastogne_night
608694820 //doi_landfall

Te numerki to numery w workshopie.
Dla przykładu:
601757902 - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=601757902 - to sam mod
608694820 - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=608694820 - nowa mapka doi_landfall

Każda nowa mapka (jej numer w warsztacie) musi być dopisana w powyższym pliku subscribed_file_ids.txt

W zasadzie to wszystko.
Serwer można wystartować, poczekać chwilę (aż ściągnie się MOD i mapki na serwer) i cieszyć się grą.

Więcej o samym mechanizmie działania Steam Workshopa możecie poczytać w tym poradniku:
Co prawda dotyczy on serwera CSGO, ale mechanizm i zasady są nadal takie same.