BC2 settings.ini solucja

Wielu z użytkowników nie wie, że zmiany w grafice naszego bc2 można robić też z poziomu pliku gry. Sami kombinujecie w ustawieniach z poziomu menu gry... ale tak naprawdę zbyt wielu rzeczy tam nie ma. Dlatego postanowiłem napisać/rozszyfrować nasz plik settings.ini abyście poeksperymentowali z tym plikiem :) .

Gdzie on się znajduję?
Moje dokumenty>bfbc2>settings.ini
Co jak coś skopiecie? (jest taka możliwość?...) Skasujcie ten katalog bfbc2, gra podczas odpalenia stworzy go na nowo (ale pójdą sie jeeeechać nasze save z singla..)

Czas na plik u mnie wygląda on tak.

[WindowSettings]
Width=1440
Height=900
Fullscreen=true
RefreshRate=75
VSync=false
[Sound]
Quality=high
VoipEnable=false
SpeakerCount=0
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=medium
Undergrowth=medium
StaticObjects=low
Terrain=medium
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=high
MainQuality=custom
Texture=medium
DxVersion=10
Aniso=1
Detail=medium
RenderAheadLimit=0
Fov=77
[Chat]
ChatWindowAlpha=10
SmallChatWindowTimer=4

Co to znaczy ?
Width=1440 ; Height=900 Width i Height dotyczą rozdzielczości wiadomo im wyższa tym gra bardzie szczegółowa ale też i może zacząć wolniej chodzić (kwestia procka)
Fullscreen=true - Czy gra ma być na pełnym ekranie czy też nie do wyboru true/false
RefreshRate=75 - odświeżanie ekranu - Przy monitorach LCD lepiej nie wyskakiwać po za 75Hz...
VSync=false ustawić tylko jak wyciągasz 60+fps inaczej może powodować problemy. W skrócie synchronizuje ilość klatek do odświeżania monitora - do wyboru true/false
[Sound] - dźwięk
Quality=high - na high potrzebny mocny procek, im słabszy tym gorszą jakość ustawiać - do wpisania High/medium/low wg. uznania...
VoipEnable=false - W domyśle był to wewnętrzny komunikator głosowy. Jednak jego działanie to koszmar WYŁĄCZYĆ! do wyboru true/false
SpeakerCount=0 - ustawia liczbę głośników np: Speaker count=6 for 5.1 systems. Speaker count=4 for 4.1/quadraphonic systems. Speaker count=2 for 2.1/stereo systems.
[Graphics] - Grafika i tu poszczególne rzeczy wymienione pod spodem
Effects=high - efekty - jak np. wybuchy - jakość wysoka/średnia/niska - do wpisania High/medium/low
Soldiers=high - wygląd żołnierzy, przy LOW z ciut dalszej odległości reconi wyglądają jakby byli ubrani w worek po kartoflach.. jakość wysoka/średnia/niska - do wpisania High/medium/low
Vehicles=high - wygląd pojazdów, podobnie jak w przypadku żołnierzy. jakość wysoka/średnia/niska - do wpisania High/medium/low
Overgrowth=medium - Ilość trawy która wystaje z ziemi - do wpisania High/medium/low
Undergrowth=medium - jakość trawy na ziemi(czyli tej nie wystającej) High/medium/low
StaticObjects=low - Obiekty statyczne - np. Budynki, bronie jak p.panc. do wpisania High/medium/low
Terrain=medium - ogólna jakość terenu, nie dotyczy trawy, do wpisania High/medium/low
Shadows=low - jakość cieni - do wpisania High/medium/low
Bloom=false - Hmmm jakby to opisać generalnie mamy zdwojony efekt podświetlenia, słońce bardziej razi, przez śnieg trudniej zobaczyć, wiertarka podczas naprawy daje fajne iskry..... wyłączyć lepiej. Czyli =false
HSAO=false Horizontal Based Ambient Occlusion ogólnie jeszcze lepsze cienie w BC2 strasznie obciąża, efekt widoczny, ale podczas walki nie zwraca się uwagi.
ON: http://img222.yfrog.com/img222/8094/hbao10.png
OFF: http://img21.yfrog.com/img21/4914/hbao9.png
MSAA=0 Multisample anti-aliasing wygładzanie krawędzi efekt widoczny, przy słabszych kartach potrafi zamulić
Aniso Filtrowanie anizotropowe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtrowanie_anizotropowe Szkoda wyłączać x8 wystarcza w większości przypadków, spadek wydajności minimalny.
Water=high WODA - ja daję na High bo raz, że ładnie wygląda, dwa widać miny w niej ;] Przy low robi się jakaś maź i nic nie widać.
MainQuality=custom (nie zmieniać)
Texture=medium - Jakość tekstur do wpisania High/medium/low
DxVersion=10 DirectX i troszkę dłuższy temat. Jeśli macie Win XP lepiej tam wpisać mu 9 bo wiadomo XP nie obsługuję wyższych DX. Jeśli znów macie Viste lub 7 to w zależności od sprzętu lepiej wpisać 10/11. Nie pozostawiajcie na auto! U mnie jak zostawiłem na auto gra potrafiła np. Przy podkładaniu ładunków zwisać na 4 sek... co oznaczało już zgon. Tak samo nie ustawiajcie w win7 DX=9 bo gra będzie wolniej chodziła niż jakby tam było wpisane 10.
Aniso=1
Detail=medium
RenderAheadLimit=0 - Z tego co pamiętam wartość klatek z jakim wyprzedzeniem komputer oblicza grę.... wartości od 0-4 Lepiej mieć na 0 szybciej działa gra
Fov=77 - Czyli nic innego jak POLE WIDZENIA - czyli im więcej ustawimy tym więcej widzimy w poziomie ale też im więcej damy tym mniej zobaczymy w głębi :) Najlepiej dobrać sobie wartość prostym wzorem matematycznym

Mi najlepiej się gra z FOV=77, a domyślnie jest bodaj 55 i wtedy mamy tak zawężony ekran, że jak dla mnie prawie nic nie widzimy.
(jak leniuchom nie chce sie liczyć to zapraszam lub http://g4g.pl/pl/jak-ustawic-fov-field-view-pola-widzenia-proporcjonalnie
[Chat]
ChatWindowAlpha=10 - bodaj przezroczystość czata.
SmallChatWindowTimer=4 - ile czasu ma wyświetlać się czat w grze.

Mała ciekawostka jest taka, że przy ustawieniach na LOW często i gęsto widzimy przeciwnika za górki, krzaków, czasami i ścian.... (chodzi o tych co są bardzo daleko) i walimy w oponenta a ten ciągle stoi... a jakbyśmy podeszli bliżej to okazuję się, że kolo siedzi za betonowym klocem

Dla totalnych leniuchów proponuje też program
Gossamer's Config Launcher v3.00

Za pomoc w rozszyfrowaniu dziękuje q0084.


Tagi: