RUST - Oxide, wgrywamy plugin

RUST - Oxide, wgrywamy plugin

Kiedy działa nasze Oxide w podstawowej wersji, czas się dowiedzieć o co chodzi z tymi pluginami.
Jak wspomniałem w poprzednich rozdziałach, źle napisany plugin Oxide, potrafi zamulić dokumentnie Twój serwer gry. Na hostingu G4G.pl mamy mocne maszyny, ale obciążenie jakie wygeneruje RUST + skopany plugin Oxide, może być za duże. Efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Nikt nie będzie chciał grać na Twoim serwerze, a po jakimś czasie, Twoim badziewnym pluginem, na pewno zainteresuje się admin G4G, zadając niewygodne pytania, O CO CHODZI? :D (a tego nie chcemy!!!)
Dlatego, dobra rada, nie wgrywaj pluginów, niesprawdzonych, w wersjach beta, albo zupełnie nowych. No chyba że wiesz co robisz i potrafisz znaleźć przyczynę złego działania plugina. Ale skoro czytasz ten poradnik, może oznaczać, że nie masz takich umiejętności ;-)

Skoro zajmujemy się RUSTEM z OXIDE w wersji Experimental, to pluginy do tej wersji znajdziemy np na tej stronie:

Wgramy najczęściej ściagny plugin pod nazwą:
Teleportation system for RUST
Koniecznie czytajcie informacje dodatkowe dostarczone przez developera.
Dla tego plugina nie ma obowiązku instalowania dodatkowych pluginów pomocnicznych, ale można (opcjonalnie) dograć dwa pluginy:RUST - oxide - plugin - zaleznosciRUST - oxide - plugin - zaleznosci

Ściągnięty plugin to plik:
m-Teleportation.lua
Wrzucamy go do katalogu
\server\serverg4g\oxide\plugins\>m-Teleportation.lua
RUST - wrzucanie pluginaRUST - wrzucanie plugina
Po załadowaniu, plugin powinien zostać AUTOMATYCZNIE załadowany przez serwer. Ale co nam szkodzi zrobić restart!?
Plugin, wygeneruje automatycznie plik konfiguracyjny w katalogu
server\serverg4g\oxide\config\m-Teleportation.json
Inne pluginy o ile nie napisze tego wyraźnie dany developer, zachowają się podobnie.
Teraz możesz edytować ustawienia konfiguracyjne w tym pliku.
Ale uważaj. Plik ma format json. Co to oznacza? Pominięcie cudzysłowia czy nawiasu, skończy się błędem! Bądź ostrożny w czasie edycji tego pliku.
Zatem składnia zapisu, ma znaczenie!
Jeśli namieszałeś dokumentnie i nie wiesz gdzie popełniłeś błąd, nie zawracaj sobie i nam głowy, wykasuj ten plik, i zrestartuj serwer. Plik automagicznie zostanie wygenerowany od nowa! Uff jak dobrze.
Po chwili działania, sprawdź logi Oxide czy Twój wgrany plugin nie robi Tobie i nam przysłowiowego SYFU :)
Pobierz plik logów oxide z katalogu
server\serverg4g\oxide\logs\logs-data.txt
I otwórz go w jakimś edytorze tekstowym (polecam notepad++)
Przykładowy fragment pliku loga, uwzględniający instalację pluginy teleportacji

2:32 PM [Info] Loaded plugin Unity Core v1.0.0 by Oxide Team
2:32 PM [Info] Loaded plugin Rust Core v1.0.0 by Oxide Team
3:09 PM [Info] Loaded plugin Teleportation System v1.4.23 by Mughisi
3:09 PM [Info] m-Teleportation: To limit Homes to only be set on foundations owned by the player the plugin `Building Owners` is required!
3:09 PM [Info] This plugin can be downloaded at http://forum.rustoxide.com/plugins/building-owners.682/
3:09 PM [Info] The owner check has temporarily been disabled to prevent problems.
3:09 PM [Info] m-Teleportation: To allow Homes to be set on foundations owned by friends of the player the plugin `Friends API` is required!
3:09 PM [Info] This plugin can be downloaded at http://forum.rustoxide.com/plugins/friends-api.686/
3:09 PM [Info] The friends check has temporarily been disabled to prevent problems.

Plugin jest poprawnie załadowany, a w dodatkowych linijkach poinformował nas, o dodatkowej funkcjonalności, jaką uzyskamy wgrywając dodatkowe 2 pluginy (building-owners i friends-api)