RUST - Ustawienia mapki

Mapkę startową na której toczy się świat, wielkość świata oraz jej kształt - ustawia się w startowej linii komend. Służą do tego stosowne przełączniki
Wymienię je w kolejności.

+server.level
+server.worldsize
+server.seed

+server.level

Definiujesz nazwę mapki na której toczyć się będzie gra. Dostępne są:

  • "Procedural Map" - mapka generowana losowo
  • "Barren" - mapka generowana losowo
  • ”HapisIsland” - mapka statyczna
  • ”SavasIsland” - mapka statyczna
  • “SavasIsland_koth” mapka statyczna

Przykład użycia:

+server.level "Procedural Map"

Uwaga: Nazwa mapki musi być w cudzysłowach.

+server.worldsize

Określa wielkość świata. Im większa cyfra tym świat większy. (I tym dłużej uruchamia się serwer, i tym większych zasobów potrzebuje. Możesz wybrać cyfrę z przedziału od 1000 to 8000. To tak naprawdę określenie powierzchni w m2 obszaru. 1000 - to 1km2, 8000 to 8km2.
Przykład użycia:

+server.worldsize 4000

+server.seed

Określa kształt świata. Podajesz cyfrę z przedziału od 0 do 2147483647. To tak naprawdę współczynnik losowości współgrający
Przykład użycia:

+server.seed 50000

Wszystkie te parametry dodajesz do linii komend serwera.
Uwaga: Oczywiście zmiana mapki, oznacza WIPE serwera.

Podawanie tych wszystkich parametrów niewiele nam mówi o samej mapie. Pomóc nam w tym może narzędzie udostępnione na stronie:

https://playrust.io

Aby wygenerować nasz świat, klikamy w przycisk "Generate Map"
Podajemy nazwę mapki, wielkość (Map size) i współczynnik kształtu (Map seed)
Dla przykładu:
Procedural Map -> 4000 -> 50000
I otrzymujemy taką mapkę.

Przegląd gotowych wygenerowanych mapek, znajduje się pod przyciskiem Map Gallery.
Taką gotową mapkę, możecie sobie dołądować na swój serwer.

Aby było widać co się dzieje na Waszej mapce (struktury budowle, itp) musicie dograć specjalny plugin do Oxide o nazwie Rust.IO.

ZałącznikWielkość
Image icon nasza-mapka.jpg118.72 KB